El pont de Øresund de Dinamarca a Suecia

En danès: Øresundsbroen; en suec: Öresundsbron;

Connecta les dues àrees metropolitanes de la regió de Oresund: la capital danesa, Copenhaguen, i la ciutat sueca de Malmö. Compta amb dues línies de tren i quatre carrils de carretera, sent el pont combinat tren-carretera més llarg d’Europa. La ruta internacional europea I20 pasa per aquest pont.

Una bonica vista del pont
Una bonica vista del pont

La construcció d’aquesta majestuosa obra es va iniciar en 1995. El tram final va ser completat el 14 d’agost de 1999. El príncep hereu Federico de Dinamarca i el seu contraparte sueca la princesa hereva Victòria de Suècia es van reunir al centre del pont per celebrar la seva finalització. La inauguració oficial va ser l’1 de juliol de 2000, amb la presència de la reina Margarita II de Dinamarca i el rei Carlos XVI Gustavo de Suècia. El pont va ser obert al tràfic aquest mateix dia. Abans de la inauguració, 79 871 corredors van competir en una marató de mitja distància (Broloppet, la Correguda del Puente) entre Amager (Dinamarca) i Escania (Suècia) el 12 de juny de 2000.
El pont posseeix un de les majors obertures centrals dels ponts atirantados del món, amb 490 m. El pilar més alt mesura 204 m. La longitud total del pont és de 7845 m, que corresponen aproximadament a la meitat de la distància entre les costes de Suècia i Dinamarca, i el seu pes és de 82 000 t. La resta de la distància es cobreix mitjançant l’illa artificial de Peberholm (illot del “pebre”) (4055 m), (cridat així en contraposició al ja existent Saltholm, illot de la “sal”) i després un túnel (3510 m) en el costat danès. Les dues línies de ferrocarril es troben sota les pistes de la carretera.

El pont té una altura lliure de 57 metres. No obstant això, la major part dels vaixells que circulen pel Oresund ho fan per l’estret de Drogden (on es troba el túnel).

Tunel per sota del mar
Tunel per sota del mar

Es va construir en forma de túnel, illa i pont, ja que tot el tram de 16 km de túnel resultaria massa car. I no es va construir 16 km de pont ja que s’havia d’assegurar la aeronavegabilidad de la zona, doncs l’aeroport de Kastrup (Aeroport Internacional de Copenhaguen) està situat al costat de l’entrada actual del túnel. Les torres del pont van ser col•locades per la grua flotant més gran del món i estan dissenyades perquè el pont no es destrueixi fins i tot en el cas d’una col•lisió aèria a les torres.
El pont de Oresund ha canviat el mapa d’Europa, ja que els 16 km que separaven Dinamarca de Suècia, dividien a més en dos a la Unió Europea, estant Suècia i Finlàndia incomunicades per tren i carretera amb la resta de la UE. Des d’aquest punt de vista, el seu impacte en la connexió de tots dos països és molt superior a l’assolit pel Eurotúnel entre França i Anglaterra. Prova d’això és que el servei de ferries Malmö-Copenhaguen va acabar per desaparèixer i el de Elsinor-Helsingborg va veure reduïdes les seves freqüències, mentre que al canal de la Manxa segueixen circulant moltes línies de ferries, ja que generalment és més econòmic el ferri que el Eurotúnel.

Ferrys que enllaçan Suecia amb Dinamarca
Ferrys que enllaçan Suecia amb Dinamarca

En el costat Danes, existeix les cabines de Peatge. Una vegada passat el peatge, i al cap d’uns quilòmetres, la carretera d’enfonsa per sota del mar ( precisament per damunt és el pas de la via marítima ).

Visio de l'illa al mig del mar
Visio de l’illa al mig del mar
Panoramica de l'Illa ,per deixar pas a la navegació maritima
Panoramica de l’Illa ,per deixar pas a la navegació maritima
Al fons Copenhagen. Es veu el pas per la navegació maritima
Al fons Copenhagen. Es veu el pas per la navegació maritima

 

Despues d’altres quilòmetres, se surt a una illa artificial, des d’on comença el pont. Els cotxes van per la part superior i els trens just per sota.
Una vegada en Malmo, si es vol creuar d’altra banda per arribar a Dinamarca, existeix mes al nord, la ciutat de Helsingborg, on hi ha ferris que creuan tot sovint cap a la ciutat de Helsingor, on aquesta el Castell de Kronborg, inspiració de Shakespeare per escriure la seva obra de Hamlet.


Es diu que Shakespeare mai va estar és el lloc, malgrat la seva obra.

[su_youtube url=”https://youtu.be/7sEryIgo_II” autoplay=”yes”]

http://jorditournaturaicultura.cat/wp-content/uploads/2015/10/Una-bonica-vista-del-pont.jpghttp://jorditournaturaicultura.cat/wp-content/uploads/2015/10/Una-bonica-vista-del-pont-215x215.jpgMálagaVIATGES JORDITOURCopenhaguen,Dinamarca,pont Oresund,sueciaEl pont de Øresund de Dinamarca a Suecia En danès: Øresundsbroen; en suec: Öresundsbron; Connecta les dues àrees metropolitanes de la regió de Oresund: la capital danesa, Copenhaguen, i la ciutat sueca de Malmö. Compta amb dues línies de tren i quatre carrils de carretera, sent el pont combinat tren-carretera més...Sortides culturals i caminades arreu Catalunya.