AIRBUS A-380

 

A Tolosa de Llenguadoc se situa la seu social, el centre de proves i alguna de les cadenes d’enssamblatge més important d’AIRBUS , entre elles la del gegant A-380.


Recordem que l’Airbus A380 és l’avió més gran del món. Un colós capaç de transportar 840 passatgers i que mesura 73 metres de longitud. I el preu oscil·la sobre els 450 milions de US$
Podríem catalogar a aquesta ciutat com el cor d’aquesta empresa europea, que és un consorci de l’aeronàutica de quatre països: França, Alemanya, Gran Bretanya i Espanya.
Tolosa de Llenguadoc i Hamburg són les seus més importants, però els espanyols no ens quedem fora, doncs Airbus militar té seu a Sevilla i el seu director és espanyol.
Tolosa de Llenguadoc va ser des del segle XIX una terra de vol per a intrèpids pioners de l’aviació com Clément Ader.

Al llarg del segle XX, la seva història va marcada per les gestes d’alguns enginyers, Latécoère i Dewoitine al capdavant, mentre que la Aéropostale i els seus pilots llegendaris (Saint-Exupéry, Mermoz,…) graven per sempre les seves aventures en les memòries de Tolosa
La ciutat, ja apreciada per la seva qualitat de vida veu desenvolupar-se en els anys de postguerra una florent indústria aeronàutica a causa de la Aérospatiale.
A Tolosa de Llenguadoc fan l’assemblatge de totes les peces que els arriben de les diferents fabriques a França Alemanya Gran Bretanya i Espanya i depenent de la companyia aèria que ho ha comprat, a Hamburg fan la carrosseria per dins i la pintura de l’aparell del país comprador.


L’elecció de Tolosa de Llenguadoc com a motor europeu d’aquesta empresa no és casual doncs té una llarga tradició aeronàutica i en l’actualitat aquesta empresa suposa 17.000 treballs directes a la ciutat i 19.000 indirectes com a subcontractats o dependents d’aquest negoci.

Recomano bastant passar un dia en la visita completa, recórrer les instal·lacions és alguna cosa que no hem de passar de llarg en la nostra visita de Tolosa de Llenguadoc.
Aquesta visita completa consta de tres recorreguts que podem fer individualment amb un preu per a cadascun, o realitzar-los tots amb un preu especial pel paquet.

Els tres tours són:

1. Circuit Panoramic tour
2. Airbus A380 tour
3. Heritage tour
A la web http://www.taxiway.fr/ podeu fer la reserva, el pagament, l’elecció del dia i els tours que vulgueu realitzar, a més de l’idioma en què els vulgueu fer (disponibles en espanyol).

Els circuits són d’hora i mitja. Cal presentar-se mitja hora abans en la recepció de visitants des d’on partiran tots els busos als diferents circuits.

El preu del combinat dels tres circuits és de 31 € cada adult i 25,65 € cada nen. Els preus actualitzats els trobareu a la web que us he posat anteriorment.

Una altra cosa d’interès és que no es poden fer ni fotos ni videos en tota la visita a excepció del Heritage tour.

EL CIRCUIT PANORAMIC


Aquest recorregut ho realitzem enterament dins de l’autobús. Potser el més interessant del tour són les explicacions de tot l’entramat d’Airbus i les dades que proporciona la guia de la visita.

Ens dirigim cap a la zona de Sant Martín passant per davant del centre d’entrenament de pilots i de la seu de directius en Blanchart.
Una vegada que passem al costat del petit museu d’avions a l’aire lliure, en el qual tornarem a la tarda en el recorregut de Heritage, entrem a la zona restringida d’instal·lacions d’Airbus.

Aquí trobem l’oficina d’estudis amb 3000 enginyers preparant-se. Passem enfront de les oficines de ATR, empresa que no és d’Airbus però pertany a l’empresa mare EADS. Aquesta empresa fa avions amb hèlixs i d’abast regional, els seus avions no utilitzen els reactors de keroseno.

El model de càrrega és l’anomenat Beluga És l’avió de càrrega gegant d’Airbus. Una veritable balena voladora.
Airbus A300-600 ST  “Beluga.” L’Airbus A300-600 ST ” Beluga.”(Super Transportador) és un avio dissenyat per a càrregues voluminoses per l’empresa europea Airbus, sent un dels de major avio de càrrega civil o militar. Va ser desenvolupat per transportar seccions completes d’avions Airbus de diferents centres de producció en tota Europa per a les línies de muntatge final a Tolosa de Llenguadoc o Hamburg. La seva coberta principal volum de càrrega és major que la d’altres cargueros. La flota de cinc aeronaus de Belugas és operada per Airbus Transport International (ATI).

A més de servir a les necessitats de transport internes d’Airbus, ATI ofereix Belugas en contracte  a tercers. ATI garanteix un alt nivell de satisfacció del client amb la càrrega, descàrrega i lliurament dissenyat per ser ràpid, segur, flexible i confiable – com s’ha demostrat per anys d’operacions reeixides a tot el món. A més de transportar enormes peces d’altres avions d’Airbus, els serveis del Beluga són requerits sovint per a altres delicades missions, com el trasllat de maquinària industrial o els components de l’Estació Espacial Internacional.

CIRCUIT A-380

Aquest circuit es tracta de, que des d’un pis superior a l’edifici de l’hangar, una guia i uns panells et van explicant tots els detalls que veiem sota a l’impressionant hangar que té capacitat per a diversos avions , i on s’enssamblen els A-380 abans d’anar a Hamburg per efectuar la carrosseria, depenent de la companyia aèria que ho ha adquirit

CIRCUIT HERITAGE

En aquest circuit tornem cap a Sant Martin per veure el petit museu a l’aire lliure d’avions , tant civils com a militars També  es pot visitar el Concorde. Es pot visitar el primer aparell de proves, tot l’interior amb ple de sistemes de navegació i també un dels ultims a volar.
Els tres parteixen del centre Let´s visit Airbus.

Qui va comprar el  primer A-380 ?

El jove multimilionari rus Roman Abramovich ha estat el primer comprador d’un Airbus A380 per a ús privat. S’estima que el cost de la compra serà d’aproximadament 300 milions de dòlars (uns 213 milions d’euros). Això sí, l’avió serà decorat i ‘fet a la seva mesura
Abramovich és, segons la revista Forbes, el rus més ric del món i la persona que ocupa el lloc número 11 d’entre els més rics del món.
En l’actualitat és propietari de diversos clubs de futbol (Chelsea FC, CSKA Moscou i el Corinthians brasiler), governador de la regió de Chukotka (Rússia), propietari del 80% de les accions de la cinquena petroliera russa Sibneft, el 25% de Aeroflot, 50% de Rusal, etc.
Les companyies que han comprat  l’A-380 són les següents

Air France                        Novembre 2009
Emirats Arabes               Agost 2008
Lufthansa                         Juny 2010
Singapore Airlines          Octubre 2007
Quantas                            Octubre 2008
Korean Air                       Maig 2011
Xina Sothem Airlines    Maig 2011
Asiana Airlines               Maig 2014
Malaysia Airlines           Julio 2012
The Airways Intern.      Setembre 2012
British Airways              Octubre 2014
Qatar Airways                Octubre 2014
Atihad Airways              Desembre 2014

Ademès a Tolosa de Llenguadoc, també existeix el centre espacial Cité de l’Espace també es  molt important e interesant visitar.

Aquest espai temàtic, ja ho posaré  en un altre reportatge.

Links d’interes ;

http://www.manatour.fr/

http://www.turismo-toulouse.es/offre/fiche/patrimoine-culturel/let-s-visit-airbus-sas-taxiway/PCUMID031FS00038

http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm   Per veure la cabina en 360 º

 

 

 

 

http://jorditournaturaicultura.cat/wp-content/uploads/2015/10/Entrada-a-les-visites.jpghttp://jorditournaturaicultura.cat/wp-content/uploads/2015/10/Entrada-a-les-visites-215x215.jpgjordi SolsonaVIATGES JORDITOURAirbus A-380,Toulouse,viatges jordi tourAIRBUS A-380   A Tolosa de Llenguadoc se situa la seu social, el centre de proves i alguna de les cadenes d'enssamblatge més important d'AIRBUS , entre elles la del gegant A-380. Recordem que l'Airbus A380 és l'avió més gran del món. Un colós capaç de transportar 840 passatgers i que mesura...Sortides culturals i caminades arreu Catalunya.